Recordmanager (32 uur per week)

Informatie is de grondstof voor een goede uitvoering van onze taken en werkprocessen. Elke medewerker moet makkelijk en snel kunnen beschikken over de informatie die hij nodig heeft, en de kwaliteit ervan moet goed zijn. Een belangrijke voorwaarde daarvoor is goed gegevensbeheer, maar óók goed informatie- en archiefbeheer. Documenten zijn alléén makkelijk en snel beschikbaar én van goede kwaliteit, als het informatie- en archiefbeheer op orde is. Daarom wordt gewerkt aan modernisering van het informatie- en archiefbeheer bij GBLT. Als recordmanager speel je hierin een belangrijke een belangrijke rol!

Wat is de rol van de recordmanager?

De recordmanager houdt zich voornamelijk bezig met werkzaamheden op het gebied van de duurzame toegankelijkheid van digitale archiefinformatie. 

  •  Je zorgt voor duurzaam informatie- en archiefbeheer, waardoor documenten en informatie terug te vinden zijn én blijven.
  •  Je adviseert over en ondersteunt het gebruik, de wijze van ordening en de ontsluiting van digitale informatie(bronnen) en de inrichting van de informatiestromen.
  •  Je ontwerpt de kaders voor de te digitaliseren documenten (dossiers) en laat deze ook vaststellen.
  •  Je draagt inhoudelijk bij aan het beleid op het vakgebied en denkt mee bij het op orde brengen van de informatievoorziening.
  •  Je fungeert als vraagbaak en adviseur op het gebied van informatie- en archiefbeheer, ondersteunt de gebruikers en instrueert hen.
  •  Je treedt op als ambassadeur voor het vakgebied en bent een belangrijk aanspreekpunt voor de archiefinspecteur.
     

Dit wordt jouw team

Je gaat deel uitmaken van de afdeling Informatisering en Automatisering (I&A), dat wordt door collega’s ervaren als een leuk en hecht team! De afdeling bestaat uit (functioneel) applicatiebeheerders, I(CT)-adviseurs, data-analisten en servicepuntmedewerkers. In totaal werken er 19 collega’s. De applicatiebeheerders worden aangestuurd door een teamleider (die haar rol combineert met de rol van I-adviseur) en de overige functies rechtstreeks door de manager I&A.

Wat bieden wij?

GBLT biedt volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris, conform de cao Werken voor Waterschappen, tot maximaal € 5.271,-  bij een 36-urige werkweek. Verder bieden we:

  • Een maandelijks vrij te besteden budget van 21% van je maandsalaris, dit kun je laten uitbetalen of besteden aan extra vrije dagen.
  •  Je kunt gebruikmaken van een persoonlijk opleidingsbudget van € 6.000,- en we stellen een laptop en iPhone ter beschikking.
  • Ons kantoor staat vlak bij het station Zwolle. Dus bieden we je een NS-Businesscard. Toch liever met de auto? Dichtbij kantoor kun je gratis parkeren, woon-werkverkeer vergoeden we met € 0,23 per km. 
  • Veel flexibiliteit en vrijheid. Bepaal je eigen werkuren, in overleg met collega’s. Hybride werken hoort daarbij. We bieden een budget van € 850,- incl. btw voor het inrichten van een goede thuiswerkplek.

Wat vragen we?

De recordmanager die we zoeken heeft het vermogen om actief bij te dragen aan het moderniseren van het informatie- en archiefbeheer bij GBLT. Daarvoor is minimaal een hbo-werk- en -denkniveau nodig en een opleiding op het gebied van recordmanagement. 

Verder is het belangrijk dat je beschikt over:

  • Aantoonbare IT-kennis en deskundigheid op het gebied van DMS/zaaksysteem. 
  • Kennis op het gebied van duurzame toegankelijkheid van digitale archiefinformatie. 
  • Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden omdat je in staat moet zijn concrete voorstellen te doen en te motiveren. 
  • Naast vakkennis, ook enthousiasme voor het vakgebied waardoor je anderen kunt meenemen op de weg naar een professioneel en modern informatie- en archiefbeheer.
  • Ervaring met zaakgericht werken is zeker een pre.

Over GBLT

Als grootste lokale belastingorganisatie van Nederland werken we in een gebied met 3,5 miljoen inwoners. We versturen zo’n 2 miljoen aanslagbiljetten per jaar. Dat doen we voor 5 waterschappen en 7 gemeentes. Daar gaat een boeiende wereld achter schuil.
Bij ons werken betrokken collega’s. Kennis en kunde vinden we belangrijk en dus bieden we veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen.
Bij GBLT hebben we hart voor onze klant en de samenleving. Met onze 6 servicebeloften laten we zien hoe we dat doen. Met het belastinggeld dat wij innen, zorgen onze deelnemers voor een prettige en veilige leefomgeving. Waterschappen bouwen en onderhouden bijvoorbeeld dijken en zorgen gemeenten onder andere voor de verwerking van afval.
GBLT is een inclusieve werkgever. Onze samenleving bestaat uit veel verschillende mensen met verschillende achtergronden. Wij maken graag gebruik van al die talenten!

Wil je solliciteren, of heb je vragen?

Stuur je sollicitatie en cv naar HRM@gblt.nl. We maken graag kennis met jou. Je kunt reageren tot uiterlijk 15 juni 2024. Voor meer informatie of bij vragen kun je terecht bij Elsbeth Stiekema (adjunct-directeur), telefoonnummer 06-12 75 49 07.