Voor wie is het Onvermogenportaal?
Het systeem is alleen te gebruiken voor:
- bewindvoerders;
- budgetbeheerders;
- schuldhulpverleners.
Wat is het Onvermogenportaal?
Het Onvermogenportaal is een systeem van organisaties voor lokale belastingen . Het ondersteunt de afhandeling van hulp bij schulden. Via het Onvermogenportaal heeft u digitaal contact met GBLT. Bijvoorbeeld om door te geven dat er sprake is van bewindvoering, budgetbeheer of een schuldhulpregeling. Een brief sturen is hierdoor niet meer nodig. Dit digitale loket is 24/7 beschikbaar.
Hoe krijgt u toegang?
Wilt u het Onvermogenportaal gebruiken? Stuur dan een e-mail naar onvermogenportaal@gblt.nl. U krijgt dan binnen 1 week inloggegevens van ons.
LET OP! Krijgt uw cliënt geen belastingaanslag van GBLT? Dan kunt u geen inloggegevens bij ons aanvragen.
Wat zijn de voordelen van het Onvermogenportaal?
In het Onvermogenportaal kunt u het saldo van uw cliënt bekijken. Ook kunt u bijvoorbeeld:
- Zelf de uitspraak van de rechter of een overeenkomst invoeren. Uw postadres komt dan in ons systeem;
- Zelf op ieder moment de financiële situatie van uw cliënt bekijken;
- Betalen in delen afspreken;
- Een bankrekening aanpassen;
- Uitstel van betalen aanvragen.
Het Onvermogenportaal verwerkt de aanvragen en veranderingen meteen in het systeem van GBLT. Dit gaat veel sneller dan per post. Ook geeft de automatische verwerking minder kans op fouten.
We vragen u daarom om zoveel mogelijk het Onvermogenportaal te gebruiken.