Toegankelijkheidsverklaring

18 september 2020

Uw bezoek aan onze website en Mijn Loket maken wij zo makkelijk mogelijk

Wij maken het voor u graag zo makkelijk mogelijk om uw belastingen te regelen. Dit doen wij bijvoorbeeld met een website en Mijn Loket die makkelijk te gebruiken en toegankelijk zijn. Wij volgen daarom zo goed mogelijk de regels die daarvoor gelden. Daarnaast werken wij aan simpele en duidelijke taal op onze website en in Mijn Loket.

U kunt rekenen op een toegankelijke website met duidelijke informatie

Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over onze website en Mijn Loket. Daarom zorgen wij zo goed mogelijk voor beide. Dit doen wij door:

  • de kwaliteit te bewaken en verbeteren voor de website met speciale software;
  • de teksten te beheren met een team. Dit team weet hoe je begrijpelijke en toegankelijke informatie schrijft en plaatst;
  • informatie te verbeteren. Hierbij luisteren wij naar wat klanten vertellen.
     

Onze website laten wij toetsen op de regels

In 2019 lieten wij onze website bouwen naar de laatste regels voor een toegankelijke website. Een onafhankelijk bedrijf heeft tijdens de bouw op deze regels getoetst. In augustus 2020 volgde een uitgebreide toets op deze regels. Met de uitkomst van de toets stellen wij vast of wij nog aanpassingen moeten doen. Lees de uitkomst van de eerste toets in het menu rechts op deze pagina. In september volgt een heronderzoek.

Mijn Loket laten wij toetsen op de regels

Op dit moment voldoet Mijn Loket nog niet helemaal aan de regels voor toegankelijk zijn. Hiervoor hebben wij een nieuwe versie van Mijn Loket nodig. Deze nieuwe versie heeft het waarmerk Drempelvrij. Wij verwachten deze nieuwe versie in oktober 2020 voor u klaarstaat

Heeft u vragen?

Heeft u een vraag of opmerking over onze website of Mijn Loket? Wij horen graag van u. Stuur een bericht naar redactie@gblt.nl. U krijgt binnen veertien dagen een reactie. Of bel met onze klantenservice.