Hoe verander ik mijn rekeningnummer voor automatisch betalen in delen van mijn belastingaanslag?

U past het snelst uw rekeningnummer aan via Mijn Loket

Inloggen Mijn Loket

Voor het inloggen op Mijn Loket gebruikt u uw DigiD. Bedrijven loggen in met e-Herkenning. Na inloggen wijzigt u in vijf stappen zelf uw bankrekening:

  1. U drukt op de blauw tekst wijzigen bij automatische incasso;
  2. U kiest de knop door naar wijzigen automatische incasso;
  3. U kiest de bank die hoort bij uw rekeningnummer waarvoor u automatische incasso aanvraagt;
  4. U kiest de knop Aanvraag verzenden;
  5. U komt in de internetbankieren omgeving van uw bank. U doorloopt alle schermen totdat u weer uitkomt in Mijn Loket;.

U ziet een bevestiging als uw wijziging is gelukt. U krijgt ook een extra bevestiging per e-mail. Het duurt maximaal twee dagen voordat u het nieuwe rekeningnummer in Mijn Loket ziet staan.

Stuurt u liever een brief om uw rekeningnummer te veranderen?

Stuur uw brief naar GBLT, postbus 1098, 8001 BB Zwolle. In deze brief zet u:

  • uw naam en adres;
  • het nummer van uw belastingaanslag;
  • het oude bankrekeningnummer;
  • het nieuwe bankrekeningnummer;
  • uw handtekening.