Hoe verander ik mijn rekeningnummer voor automatisch betalen van mijn belastingaanslag?

U past het snelst uw rekeningnummer aan via Mijn Loket

Voor het inloggen op Mijn Loket gebruikt u uw DigiD. Na inloggen wijzigt u in vijf stappen zelf uw bankrekening:

  1. U kiest voor wijzigen bij automatische incasso;
  2. U kiest de knop door naar wijzigen automatische incasso;
  3. U vult uw nieuwe rekeningnummer in;
  4. U kiest wijziging controleren;
  5. U controleert de wijziging. Om de wijziging definitief te maken kiest u voor wijziging versturen.

U ziet een bevestiging als uw wijziging is gelukt. Vult u bij contactgegevens uw e-mailadres in? Dan krijgt u een extra bevestiging per e-mail. Het duurt maximaal twee dagen voordat u het nieuwe rekeningnummer in Mijn Loket ziet staan.

Stuurt u liever een brief om uw rekeningnummer te veranderen?

Stuur uw brief naar GBLT, postbus 1098, 8001 BB Zwolle. In deze brief zet u:

  • uw naam en adres;
  • het nummer van uw belastingaanslag;
  • het oude bankrekeningnummer;
  • het nieuwe bankrekeningnummer;
  • uw handtekening.