Hoe verander ik mijn rekeningnummer voor automatisch betalen in delen van mijn belastingaanslag?
U past het snelst uw rekeningnummer aan via Mijn Loket
Voor het inloggen op Mijn Loket gebruikt u uw DigiD. Bedrijven loggen in met e-Herkenning. Na inloggen wijzigt u in vijf stappen zelf uw bankrekening:
- U drukt op de blauw tekst wijzigen bij automatische incasso;
- U kiest de knop door naar wijzigen automatische incasso;
- U kiest de bank die hoort bij uw rekeningnummer waarvoor u automatische incasso aanvraagt;
- U kiest de knop Aanvraag verzenden;
- U komt in de internetbankieren omgeving van uw bank. U doorloopt alle schermen totdat u weer uitkomt in Mijn Loket;.
U ziet een bevestiging als uw wijziging is gelukt. U krijgt ook een extra bevestiging per e-mail. Het duurt maximaal twee dagen voordat u het nieuwe rekeningnummer in Mijn Loket ziet staan.
Stuurt u liever een brief om uw rekeningnummer te veranderen?
Stuur uw brief naar GBLT, postbus 1098, 8001 BB Zwolle. In deze brief zet u:
- uw naam en adres;
- het nummer van uw belastingaanslag;
- het oude bankrekeningnummer;
- het nieuwe bankrekeningnummer;
- uw handtekening.