Veranderingen voor bedrijven met meerdere vestigingen

Door de aansluiting van GBLT bij het Handelsregister van de Kamer van Koophandel, gebruiken we andere gegevens dan u van ons gewend bent. Op deze pagina leest u wat er voor u verandert.

Wat verandert er voor bedrijven met meerdere vestigingen?

  • Eerder kregen uw vestigingen mogelijk een apart aanslagbiljet. Vanaf nu zetten we alle belastingaanslagen van al uw vestigingen op één naam. Dat is de statutaire naam van uw bedrijf in het Handelsregister. Heeft uw bedrijf geen statutaire naam? Dan gebruiken we de naam van het samenwerkingsverband.

  • Belastingaanslagen en andere post sturen we naar de eigenaar van het bedrijf. Vestigingen krijgen dus geen post meer van GBLT.

  • Heeft uw bedrijf, of hebben vestigingen van uw bedrijf, iets lopen bij GBLT? Dan zetten we dit op de naam van uw bedrijf in het Handelsregister. Denk bijvoorbeeld aan:

    • een bezwaarschrift dat GBLT nog in behandeling heeft;
    • een voorlopige belastingaanslag, waarvoor u nog een definitieve belastingaanslag moet krijgen;
    • een aangifte voor de waterschapsbelastingen;
    • een nog niet betaalde belastingaanslag.

    Deze zaken blijven dus wel lopen. Maar de post hierover sturen we vanaf nu naar de eigenaar.
     

  • U kunt eenvoudig uw belastingzaken bij GBLT digitaal regelen via Mijn Loket op deze website. Denk aan het regelen van betalen in delen of het veranderen van een bankrekening. Ook ziet u hier welke belastingaanslagen u nog moet betalen. U logt hiervoor in met eHerkenning. Vanaf nu kunnen vestigingen niet meer inloggen in Mijn Loket. Mogelijk kunt u dit wel regelen bij de leverancier van uw eHerkenning.

  • Betalen in delen via automatische incasso stopt. Dit komt doordat we alle belastingaanslagen op één naam zetten. Wilt u toekomstige belastingaanslag(en) automatisch betalen in delen? Dan heeft GBLT uw toestemming nodig. Dit kunt u op drie manieren doen:

    Moet u nog (een deel van) een belastingaanslag van dit jaar of eerder betalen?

    Een nog niet betaalde belastingaanslag van dit jaar of eerder moet u in één keer betalen. In Mijn Loket op gblt.nl ziet u welke belastingaanslag u nog niet heeft betaald. U kunt dit bedrag overmaken via eHerkenning in Mijn Loket, of via uw bank:

    Bankrekening: NL82 DEUT 0319 8046 15
    Op naam van: GBLT in Zwolle
    Betalingskenmerk: het aanslagnummer

 

 

Veelgestelde vragen

  • GBLT kan de belastingaanslagen niet splitsen tussen uw vestigingen. Wel kunt u de belasting betalen van verschillende rekeningen. U moet dan zelf het bedrag overmaken via uw bank. Vermeld altijd het aanslagbiljetnummer bij uw betaling.

  • U kunt uw belastingaanslagen met verschillende bankrekeningen betalen. Zo kunt u bijvoorbeeld belastingaanslagen van uw vestigingen met een andere bankrekening betalen. U moet dan wel zelf via uw bank uw belastingen overmaken. Vermeld altijd het aanslagbiljetnummer bij uw betaling.

    Vraagt u betalen in delen via een automatische incasso aan? Dan haalt GBLT de belastingaanslag in delen van één rekening aan.

  • Automatisch betalen in delen stopt. Heeft u een deel van uw belastingaanslag nog niet betaald? Dan moet u het nog te betalen bedrag in één keer zelf overmaken. Dit kan via Mijn Loket, of via uw bank:

    Bankrekening: NL82 DEUT 0319 8046 15
    Op naam van: GBLT in Zwolle
    Betalingskenmerk:

    het aanslagnummer

    U kunt opnieuw automatisch betalen in delen aanvragen. Dit geldt dan alleen voor toekomstige belastingaanslagen. Belastingaanslagen van dit jaar of eerder moet u zelf overmaken.

  • In Mijn Loket op gblt.nl ziet u welke belastingen u nog moet betalen. Let op: alleen de eigenaar kan nog inloggen via eHerkenning.

  • U kunt uw bankrekening en/of adres aanpassen. Dit doet u in Mijn Loket, of per brief naar GBLT, Postbus 1098, 8001 BB Zwolle.

  • GBLT stuurt alleen een brief met informatie naar de eigenaar van het bedrijf. We verzoeken de eigenaar daarin de andere vestigingen van het bedrijf te informeren. Wij sturen hen geen aparte informatie.

  • Krijgt u nog geld terug van GBLT? Dan storten wij het bedrag terug op de bankrekening waarvan wij het bedrag hebben gekregen. Hebben wij geen kloppend bankrekeningnummer? Dan sturen wij een u brief.