Inkoop- en contractmanager 16-24 uur per week

Belastingen saai? Niet bij GBLT! Als grootste lokale belastingorganisatie van Nederland werken wij in een gebied met 3,5 miljoen inwoners. We versturen zo’n 2 miljoen aanslagbiljetten per jaar. Daar gaat een boeiende wereld achter schuil. Dit is onze slogan: Eenvoudig als het kan, persoonlijk als het nodig is. We proberen belastingen zo eenvoudig mogelijk te maken. En als het nodig is, helpen we de klant persoonlijk. Als inkoopadviseur/contractmanager draag jij bij door tegen zo laag mogelijke kosten een optimale dienstverlening en producten te ontvangen. Daarnaast zorg je ervoor dat GBLT krijgt waarvoor zij betaalt.

Wat ga je doen?

Je wordt medeverantwoordelijk voor het inkoopproces bij GBLT. Je werkt samen met een andere inkoopprofessional, waarbij jullie elkaar ondersteunen en van elkaar leren. Er is ruimte voor eigen initiatief. Bij GBLT vinden we het gehele inkoopproces belangrijk. Je legt direct verantwoording af aan de adjunct-directeur. Wat ga je nog meer doen:

  • Je fungeert als aanspreekpunt voor de interne- en externe klanten zoals: collega’s, managers en leveranciers voor alle vragen op het gebied van inkoop en contractmanagement.
  • Je signaleert ontwikkelingen op het gebied van inkoop, adviseert daarover en stelt het inkoopbeleid en contractmanagementbeleid op.
  • Je adviseert over te volgen aanbestedingsstrategieën, procedures, waarbij rechtmatigheid en doelmatigheid belangrijke randvoorwaarden zijn.
  • Je voert samen met inhoudelijk deskundigen meervoudige onderhandse en Europese aanbestedingen uit.
  • Je onderneemt actie als de prestaties van de leverancier niet overeenkomen met de contractuele bepalingen en doet dit zelfstandig. Dit kan door te voeren gesprekken en te wijzen op de vastgelegde afspraken.

GBLT heeft een duidelijke visie op de verbetering van klantdienstverlening. De inkoopadviseur/contractmanager speelt een belangrijk rol in het realiseren van deze visie, zowel adviserend als uitvoerend.

Dit wordt jouw team

Je werkt in een zelfsturend team. Dit team bestaat uit verschillende medewerkers met een staffunctie, waaronder communicatie, HRM en de directieassistent. Initiatief, ontwikkeling, eigen verantwoordelijkheid en zelfstandigheid zijn de belangrijkste kenmerken van dit team.

Wat bieden we?

Een uitdagende baan bij een compacte en moderne organisatie met volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Afhankelijk van je opleiding en ervaring een salaris conform de cao werken voor waterschappen, van maximaal € 5.376,- (salarisschaal 10) bij een 36-urige werkweek. Verder bieden we: 

  • Een maandelijks vrij te besteden budget van 21% van je maandsalaris, dit kun je laten uitbetalen of besteden aan extra vrije dagen.
  • Maak gebruik van een persoonlijk opleidingsbudget van € 6.000,- en een laptop en iPhone.
  • Ons kantoor staat vlak bij het station Zwolle. Dus bieden we je een NS-Business card. Toch liever met de auto? Dichtbij kantoor kun je gratis parkeren, woon-werkverkeer vergoeden we met € 0,23 per km. 
  • Veel flexibiliteit en vrijheid. Bepaal je eigen werkuren, in overleg met collega’s. Hybride werken hoort daarbij. We bieden een budget van € 850,- voor het inrichten van een goede thuiswerkplek.

Wat vragen we?

Je hebt brede werkervaring in een adviserende- en uitvoerende inkoopfunctie bij de overheid en bent klaar om jouw kennis en ervaring in te zetten in de wereld van belastingen. Als inkoopadviseur/contractmanager bij GBLT:

  • Heb je een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van inkopen voor de overheid (Nevi 1 Publiek) en minimaal 3 jaar werkervaring. 
  • Vind je het leuk om te adviseren en te verbeteren en signaleer je relevante ontwikkelingen en kom je met verbetervoorstellen. 
  • Breng je voorstellen op de juiste manier over, en houd je een goede relatie tussen alle partijen. Je bent dus communicatief vaardig. 
  • Leg je makkelijk contact en kun je goed samenwerken. 
  • Denk je strategisch en heb je ruime ervaring in het gehele inkoopproces.

Wil je solliciteren, of heb je vragen?

Word je enthousiast van deze functie? Twijfel niet en reageer! Je kunt reageren tot 14 juni 2024. Jouw sollicitatie en cv kun je sturen naar HRM@gblt.nl. We zien je sollicitatie graag tegemoet.

  • Heb je vragen over de vacature? Neem dan contact op met Sandra de Lange (inkoop- en contractmanager), tel: 06-13 29 23 85, of met Elsbeth Stiekema (adjunct-directeur), tel: 06-12 75 49 07.
  • Wil je meer weten over de selectieprocedure, zoek dan contact met Ellen Vink (HR-adviseur), tel: 06-30 03 22 61 of met Inge te Spenke (HR-adviseur), tel: 06-51 08 63 94. Een assessment kan onderdeel zijn van de selectieprocedure.

Over GBLT

Als grootste lokale belastingorganisatie van Nederland werken we in een gebied met 3,5 miljoen inwoners. We versturen zo’n 2 miljoen aanslagbiljetten per jaar. Dat doen we voor 5 waterschappen en 7 gemeentes. Daar gaat een boeiende wereld achter schuil. Bij ons werken ruim 200 betrokken collega’s. Kennis en kunde vinden we belangrijk en dus bieden we veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen.

Bij GBLT hebben we hart voor onze klant en de samenleving. Met onze 6 servicebeloften laten we zien hoe we dat doen. Met het belastinggeld dat wij innen zorgen onze deelnemers voor een prettige en veilige leefomgeving. Waterschappen bouwen en onderhouden bijvoorbeeld dijken en gemeenten zorgen onder andere voor de verwerking van afval.

GBLT is een inclusieve werkgever. Onze samenleving bestaat uit veel verschillende mensen met verschillende achtergronden. Wij maken graag gebruik van al die talenten!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature? Nee bedankt.