Eenvoudig als het kan, persoonlijk als het nodig is – dat is onze slogan. We proberen belastingen zo eenvoudig mogelijk te maken. En als het nodig is, helpen we de klant persoonlijk.
Dit wordt jouw team
Team Gebruikers bestaat uit drie enthousiaste medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het proces van begin tot eind. Binnen het team heerst een informele gezellige sfeer. Het team maakt deel uit van de afdeling Heffen.
Wat ga je doen?
Als breed inzetbare medewerker ga je je voornamelijk bezighouden met het verwerken van gegevens ten behoeve van de gemeentelijke- en waterschapsheffingen. Bij de gemeentelijke belastingen kun je denken aan WOZ-belastingen, toeristen- en hondenbelasting en Diftar-heffingen. De werkzaamheden die hieruit voortvloeien zijn onder andere:
- het bewaken van de tijdigheid, juistheid en volledigheid van digitale gegevensbestanden;
- het verzamelen, verwerken, beoordelen en muteren van gegevens voor de berekening van de heffing;
- het verwerken van aangiftes, het uitvoeren van controles en het begeleiden van externe controles;
- het schriftelijk en mondeling verstrekken van informatie aan belastingplichtigen;
- het controleren van kohieren op juistheid en volledigheid.
Na een inwerkperiode wordt het takenpakket stapsgewijs uitgebreid met andere taken. Je gaat actief bijdragen aan het ontwikkelen van nieuwe werkwijzen en werkprocessen en je treedt op als spil tussen je mede-eindgebruikers en de ICT, zowel intern als extern. Je analyseert de oorzaak van uitval van berichten en voert testwerkzaamheden uit als er nieuwe werkwijzen worden geïmplementeerd.
De werkzaamheden voer je in eerste instantie uit binnen het team Gebruikers. Na een inwerkperiode kan je ook deels ingezet worden bij andere teams.
Wat bieden wij jou?
GBLT biedt volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het salaris, conform de cao Werken voor Waterschappen maximaal € 3.637,- (salarisschaal 7) bij een 36-urige werkweek. Verder bieden we:
- een maandelijks vrij te besteden budget van 21% van je maandsalaris, dit kun je laten uitbetalen of besteden aan extra vrije dagen;
- maak gebruik van een persoonlijk opleidingsbudget van € 6.000,- ;
- je krijgt de beschikking over een laptop en iPhone;
- ons mooie kantoor staat vlak bij het station Zwolle. Dus bieden we je een NS-Business card. Toch liever met de auto? Dichtbij kantoor kun je gratis parkeren, woon-werkverkeer vergoeden we met € 0,21 per km;
- veel flexibiliteit en vrijheid. Bepaal je eigen werktijden in overleg met collega’s. Hybride werken hoort daarbij. We bieden een budget van € 850,- voor het inrichten van een goede thuiswerkplek. Voor elke dag die je thuiswerkt ontvang je een vergoeding van € 3,-.
Wat vragen we?
Je bent een enthousiaste en flexibele collega die zich graag (verder) wil ontwikkelen. Je stelt hoge eisen aan de kwaliteit van de producten en diensten en je behaalt graag resultaten en doelstellingen. Bij tegenvallende resultaten kun je ingrijpen. Verder ben je analytisch, want je kunt verbanden tussen gegevens leggen en mogelijke oorzaken van problemen opsporen. Je kunt langdurig, ordelijk en systematisch met detailinformatie omgaan.
Daarnaast gebruik je begrijpelijke taal als je spreekt en als je schrijft (B1). Je kunt goed in een team werken en kunt voor jezelf opkomen. Zelfstandig werken en verantwoordelijkheid nemen gaat jou ook makkelijk af. Het is een pré als je de volgende kennis en vaardigheden bezit:
- kennis van relevante wet- en regelgeving, verordeningen en jurisprudentie op het gebied van aanslagoplegging;
- ervaring met- en kennis van gemeentelijke heffingen en inzicht in het gehele aanslagproces en de gevolgen daarvan;
- ervaring met het werken met basisregistraties;
- kennis van- en vaardigheid in het werken met de systemen bij GBLT;
- inzicht en vaardigheid in het bewerken en verwerken van extern aangeleverde geautomatiseerde gegevensbestanden.
Hoe selecteren we?
We bekijken de reacties van iedereen die solliciteert naar deze mooie rol. Als de selectiecommissie bepaalt of je doorgaat, kan het zijn dat een assessment onderdeel is van de volgende stap. In het assessment worden je werk- en denkniveau, drijfveren, sterke eigenschappen en verbeterpunten in kaart gebracht
Wil je solliciteren, of heb je vragen?
Voor vragen over de werkzaamheden kun je terecht bij Dennis Oud (teamcoördinator Heffen) via 06–53 92 32 48 of doud@gblt.nl. Wil je iets weten over de selectieprocedure? Zoek dan contact met onze HR-adviseur Ellen Vink via 06–30 03 22 61 of evink@gblt.nl.
Word je enthousiast van deze functie? Twijfel niet en reageer! Je kunt reageren tot uiterlijk 4 december 2023. Je sollicitatie en cv (vanwege veiligheidsoverwegingen alleen in PDF) kun je sturen naar HRM@gblt.nl. We zien je sollicitatie graag tegemoet.
Over de afdeling Heffen
De afdeling Heffen is verantwoordelijk voor het tijdig, volledig en juist opleggen van belastingaanslagen voor onze gemeentelijke- en waterschapsdeelnemers. De afdeling is verdeeld in vijf teams: Eigenaren, Gebruikers, Zuiveringsheffing bedrijven, FJZ en Procesbeheer. Binnen het proces produceren aanslagen verwerken we alle heffingen van A(fvalstoffenheffing) tot Z(uiveringsheffing) en alles wat daar tussenin zit. Een veelzijdig pakket aan werkzaamheden.